Kindercoaching.

Onlangs ben ik  gestart met een opleiding tot kindercoach. Hier zal ik jullie op de hoogte houden van alle ontwikkelingen.

Waarom kindercoaching? Omdat ik energie haal uit het iets positiefs in gang zetten bij kinderen.

Waarom nu pas? Omdat het nooit te laat is om je hart te volgen. Na de havo wilde ik eigenlijk altijd SPH of psychologie studeren om uiteindelijk met kinderen te werken, maar het liep anders.

Afgelopen jaar heb ik me verdiept in het oerwoud aan opleidingen en trainingen  ( accreditaties , erkenningen en beroepsverenigingen) op dit vlak.

Ik heb nog even getwijfeld om psychologie of Integratieve Psychotherapie te gaan studeren, maar toch kom ik steeds weer uit bij coaching. Dit vanwege het opbouwende karakter en de praktische (oplossingsgerichte) insteek. Dat past bij me.

Mijn drijfveer is het kijken naar de mogelijkheden van een kind en in mindere mate naar de beperkingen. Dus echt de behoefte van het kind centraal stellen en samen te kijken naar de aanwezige hulpbronnen.  Wat zijn je talenten? Wat gaat er allemaal al goed?  En hoe kunnen we dat inzetten om jou te helpen? Het werken met aandacht, en het leren vertrouwen op jezelf, zijn voor mij belangrijke speerpunten.

Let’s do it. En dus heb ik mijn pad uitgestippeld. Ik sta nog aan het begin, maar nu al krijg ik erg veel energie uit de leerstof. Binnen dit brede vakgebied zal ik me specialiseren en onderscheiden op diverse gebieden.

Een kindercoach werkt met kinderen die op een bepaald vlak wat extra ondersteuning kunnen gebruiken, een steuntje in de rug. Een paar gesprekken, of een specifieke training  zijn voor het kind vaak al een wereld van verschil. Hierbij kan je denken aan:  omgaan met boosheid, pesten, scheiden van ouders, verlies van een dierbare, faalangst, onzekerheid, leerproblemen, adhd, beginnend obesitas etc.

 

Inmiddels ben ik gecertificeerd trainer: “Ik leer leren”, centrum Tea Adema (Oktober 2016). De ‘ik leer leren’ training, leert kinderen omgaan met concentratieproblemen, faalangst, leerproblemen, motivatie en organisatie. Samen gaan we (individueel of in groepjes) onderzoeken wat jouw leerstijl is, wat werkt voor jou? Ook beelddenkende , visueel ingestelde kinderen of ander lerende kinderen hebben zeer veel baat bij de training.

In november ga ik starten met een training POP- talk. Pop – talk is een methode die communicatie in beeld brengt d.m.v. poppetjes (duplo , playmobile etc). Deze methode brengt de belevingswereld van kinderen in beeld, en geeft hun werkelijkheid weer. Dit leidt tot meer inzicht voor gespreksleider en gesprekspartner.

In april rond ik de opleiding tot kindercoach af  (Opleiding tot kindercoach, centrum Tea Adema).

Hierna zal ik mijn richting verder bepalen, mijn stijl van coachen verder uitdiepen en trainingen volgen die passen bij de manier waarop ik wil werken. Ik heb interesse voor verdere verdieping op het vlak van: de matrix methode (trauma), Methode B (weerbaarheid) scheiding,rouwverwerking en het volgen van aanvullende opleidingen op het vlak van voeding, mindfulness en yoga.

Ik heb er heel veel zin in 🙂

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: