Big news| Dushi Bonaire | We gaan terug!

19 Okt

We gaan het doen. Terug naar de plek waar het ooit begon. Dushi Bonaire.

Jong waren we toen, en een tikkeltje naïef. We werkten er de ballen uit ons lijf en werden verliefd. Meer en meer. Op elkaar, en op het eiland. Ooit. Als we groot zijn, en volwassen. Als we gaan trouwen. Dan doen we dat hier. Ik herinner me strandjes, helemaal privé, waar niemand vanaf wist. Als je wilde, huppelde je daar in je blote kont. Een flesje rosé achter in de Jeep, en gaan met die banaan. De zon op je huid en het zout in je haar.

Die ‘Jeep’ , een “Suzuki Samurai”, die zo verroest was dat je door de bodem de weg zag. Het gaf allemaal niets. Voor Bonairiaanse begrippen was het een puike bak! Ook voor onze begrippen. Onze eerste auto. We leerden duiken, salsa dansen, poko, poko maar verloren ook ons hart, aan dat eiland. We aten pastechi’s en dronken Polar. Bovenal leerde we dat het er niet toe doet in welke auto je rijdt, welke kleding je draagt, of hoe rijk je bent. Wat er toe doet is wie je bent, en wat je daarmee doet. En ja we misten onze ouders en vrienden, maar wat waren we er onszelf. Er kwam zelfs een moment dat we serieus overwogen om een duikschool over te nemen / op te starten. Te blijven. For good!

 Toch keerden we destijds terug, maar altijd hebben we het gemist.  Iedere keer als het gemis weer de kop op stak wisten we er iets mee te doen, het te relativeren. Dan boekten we er een vakantie heen en vertelden we onszelf vooral hele verstandige dingen. De kinderen, ons prachtige huis, de mogelijkheden in Nederland, de nadelen van een eiland. We prentten onszelf keer op keer in dat we het romantiseerden. En dan stopten we het weer weg.

Jong en onbezonnen zijn we allang niet meer. Ons droomhuwelijk op dat mooie eiland is werkelijkheid geworden. Ik danste er op die dag op blote voeten met mijn kersverse man, en later met mijn vader. De zee ruiste, het zand was mul en warm.

Face you’re fears, follow you’re dreams:

Inmiddels zijn er drie lieve meisjes die ons leven nog mooier maken, en die roestige Jeep volstaat niet meer voor ons vijftal. Er moeten buikjes gevoed, naar school gegaan, en louter lang leve de lol is allang niet meer.

Maar je hart volgen moet nu, weten we uit ervaring. Hoeveel mensen denken niet. .. “hadden we maar …”. Het is cliché maar zó waar. Je leeft maar één keer. Maak er wat van.

Dus we gaan. Let’s do this. De kindjes zijn nog relatief jong, dus als we willen gaan moeten we het nu doen. Geloven kan ik het nog niet. Maar dat komt nog.

Begin deze maand zijn we er geweest, en niet op vakantie kan ik je vertellen. We hebben een volle planning gehad waarin we scholen hebben bezocht en kinderdagverblijven. En wat hebben we een leuke school en kinderdagverbijf gevonden. We hebben gesprekken gevoerd om te kijken of behoefte is aan kindercoaching (ja), maar vooral om te voelen (gaan we dit echt doen?) , en met andere (kritische) ogen naar het eiland te kijken.

We hebben verschillende mensen gesproken die dezelfde stap hebben genomen, en met kinderen daarheen geëmigreerd zijn. We hebben ze hemd van het lijf gevraagd kan ik je vertellen. Het voelt zo goed daar, zo thuis, zo puur…. Dat we besloten hebben ons gevoel en hart te volgen. We gaan! En om er nog maar een cliche in te gooien. Beter spijt hebben van de dingen die je wél gedaan hebt, dan van de dingen die je niet gedaan hebt. Terug kan altijd….

Gaan we dit echt doen?

Whaaaat?? Mag ik mezelf even knijpen. Gaan we emigreren naar de andere kant van de wereld? JA, ja, Ja, echt. De planning is april / mei die kant op te gaan, in eerste instantie voor een jaar of twee 😉 Ons huis staat vanaf deze week in de verkoop. Met een dikke traan, dat wel. Want wat is het een fijne plek, en wat vliegt de heftigheid van deze stap ons soms aan, maar man wat voelt dit goed.

En hier ga ik jullie op de hoogte houden van alle ontwikkelingen en alles wat ik jullie nog wil vertellen ….. En tot die tijd?

  • Help ik met liefde, passie en toewijding alle coachkinderen die op mijn pad komen. Want wat doe ik dat graag, en wat gaat het goed. Vanaf half november heb ik zelfs pas weer plek voor nieuwe coachkinderen… en ‘de wereld van JIJ’ ? Die verhuist gewoon mee naar Bonaire…
  • Gaan we van start met alle voorbereidingen.
  • Wat gaat er met de shops gebeuren? Daar zijn we druk mee bezig. Hierover binnenkort meer.

Tot snel!! Ayo

8 Reacties to “Big news| Dushi Bonaire | We gaan terug!”

  1. Marieke oktober 19, 2017 bij 12:30 pm #

    Waaauw wat stoer dat jullie dit avontuur aangaan!! Heel gaaf!
    Heel veel succes en plezier met alles regelen. Liefs, Marieke

  2. Elly Scherpenkate oktober 19, 2017 bij 12:32 pm #

    Wauw wat een grote stap jullie droom achterna , gaat vast lukken. Toen ik het huis te koop zag staan had ik de link snel gelegd en de trip naar Bonaire , ik denk die gaan nu echt hun droom achterna . We horen er vast meer over voor nu alvast heel veel plezier met alle voorbereidingen . Groetjes Elly en Jan Scherpenkate

  3. Marielle oktober 19, 2017 bij 1:06 pm #

    Og Lieverds. Zo ontzettend typisch jullie; je hart volgen. Wat een hoop wik en weeg werk zal er aan vooraf gegaan zijn want wat is dan je hoofd dan een lastig ding he! Idd; oh what if i fall, but darling, what if you fly! Er zullen heel veel mensen zijn die jullie enorm gaan missen maar die ook stiekem wel weten dat dit verlangen niet (meer) te onderdrukken valt. Dat is de prijs van liefde helaas. Maar trouw zijn aan jezelf is het allerbelangrijkste en dat weten jullie als geen ander. Heel veel voorbereidingspret naast de ojee-wat-doen-we-opvliegers en gelukkig leven we in deze tijd dat de andere kant vd wereld soms net als om de hoek voelt. Liefs!! En nu potverdorie plannen die date 😉❤ liefs de Sattlers

    • dewereldvantess oktober 19, 2017 bij 4:03 pm #

      krijg ik toch zomaar een (oke een paar) traan in mijn ogen bij het lezen van jullie berichtje. Schatten zijn jullie. Ik ga jullie appen X

  4. Cornelie oktober 19, 2017 bij 3:59 pm #

    Go for it!!!@ al het geluk is jullie toegewenst. Suc6 met alle voorbereidingen en veel plezier met de enorme hoeveelheid voorpret😊
    Liefs Cornelie

Geef een reactie

