KINDERCOACHING| Leren kan je leren.

25 Jan

Enige tijd geleden heb ik jullie verteld over mijn opleiding tot kindercoach. Ondertussen zijn er allemaal leuke en spannende ontwikkelingen die ik met jullie wil delen. Het einde van mijn opleiding nadert en ik ben zo enthousiast geworden, en gemotiveerd door docenten en collega’s, dat de start van mijn eigen praktijk “De wereld van JIJ’ binnenkort een feit is. Ik zal naast de zorg voor onze lieve meisjes, een aantal uren per week gaan besteden aan dat, waar ik heel blij van word. Iets moois in gang zetten bij kinderen en jongeren.  Aan mijn website en logo wordt momenteel (heel) hard gewerkt. http://www.dewereldvanjij.nl Uiteraard hou ik jullie hiervan op de hoogte 😉

De wereld van JIJ, gaat individuele coaching aanbieden voor kinderen, en jongeren. Dit ga ik doen op school,buiten in de natuur en bij mij thuis. Ook zal ik trainingen gaan geven op diverse locaties. Ik zal de focus gaan leggen op talenten en kwaliteiten. Mijn doel is een kind zo snel mogelijk weer op weg te helpen zodat het zich zorgeloos verder kan ontwikkelen. Meer hierover lees je binnenkort op mijn website.

“Iedereen heeft kwaliteiten, en hoe mooi is het als je die op tijd ontdekt, en er je voordeel mee doet. Zodat jij kan zijn wie je bent. Jezelf.”

Naast mijn certificering om de methode POP- talk in te zetten, en de training ‘Ik leer leren’ aan te bieden, heb ik kortgeleden een mooie masterclass gevolgd over de ontwikkelingsfase van 9 jarigen. Een belangrijke leeftijdsfase, waarin IK-ontwikkeling op de voorgrond staat.

Stage:

Vanaf morgen ga ik Ingrid Landmeter, collega kindercoach http://www.ruimtevoorik.nl, ondersteunen als kindercoach (in opleiding) op een school, en individueel met kinderen aan de slag. Hoe leuk is dat?!

Omdat ik natuurlijk niet voor niets gecertificeerd trainer voor het  ‘Ik leer leren’ programma ben,  staat de eerste echte  training inmiddels gepland. Yes!  Samen met Ingrid Landmeter zal ik met heel veel enthousiasme deze mooie training gaan aanbieden in Maarssen. Hieronder zal ik je uitleggen wat de training inhoudt, en voor wie deze interessant is. Aanmeldingen zijn natuurlijk meer dan welkom. Binnenkort alles hierover op mijn website, maar wil je vast zeker zijn van een plekje of ken je iemand? Bel of mail gerust voor meer informatie, enne.. spread the news!

Tot snel! Liefs, Tessa

Hoe leer je nu eigenlijk, en wat werkt voor jou? ‘Ik leer, leren’ biedt uitkomst.

Ontdek hoe jij het makkelijkst leert! Een leuke leerzame training voor kinderen in groep 7, groep 8, de brugklas of het middelbaar onderwijs. Bij deze training ligt de nadruk niet op de inhoud maar op ‘hoe leer ik’. Deze training geeft kinderen slimme handvatten voor makkelijker en efficiënter leren.

Wat gaan we leren?

  • Leerstijl: Wat is je talent en hoe zet je dit effectief in
  • Leerstrategie: Wat is een slimme aanpak voor leerwerk, maakwerk en rekenwerk
  • Faalangst: Hoe ga je om met spanning en stress
  • Concentratie: Hoe houd je je bij de les en hoe houd je het vol
  • Motivatie: Wat doe je met ‘geen zin’ en saaie lessen
  • Plannen en organiseren van huiswerk, taakopdrachten en vrije tijd
  • Evalueren: Hoe pak je je zaken aan en hoe kan het beter
  • en natuurlijk heel veel tips, weetjes, testen en oefeningen

Meer plezier in leren? Dat kan! Enkele reacties:

  • “Ze schiet niet meer in de stress bij toetsen, maar blijft kalm”
  • “Hij leert nu met meer plezier en het kost hem minder tijd’
  • “Het goed plannen van huiswerk schept zoveel rust”
  • “Hij heeft meer zelfvertrouwen omdat hij zijn eigen weg in het leren heeft gevonden”

Kosten
De training wordt gegeven in een groep en bestaat uit 5 lessen van 1,5 uur.
De training kost €150,00 incl. btw per deelnemer. Dit bedrag is exclusief de kosten van het werkboek (€32,50)

Waar en Wanneer?
De training vindt plaats op de Langegracht 45 in Maarssen (De Draak)

  • Groep 1: Maandagmiddag 13 maart, 20 maart, 27 maart, 3 april, 10 april ( 16.00 u tot 17.30)
  • Groep 2: Dinsdagmiddag 14 maart, 21 maart, 28 maart, 4 april, 11 april (16.00 u tot 17.30)

Aanmelden: info@dewereldvanjij.nl /0619999096

gecertificeerdtrainerikleerlereneensnelwegnaarleren

Ps: Zodra mijn site online is kunnen jullie mijn naam ook terug vinden op de ‘ik leer leren’ website.
2 Reacties to “KINDERCOACHING| Leren kan je leren.”

  1. Loes februari 3, 2017 bij 10:36 am #

    Sorry Tess, dat was wel erg kort door de bocht, Ik heb geen flauw idee hoeveel tijd jij voor je kinderen uittrekt, maar voor mij is dat multitasken bizar. Ik snap er niks van. Ik was vroeger gewoon moeder en gelukkig en wat jullie moderne moeders wel niet allemaal moeten, is voor mij onbegrijpelijk. Liefs van mij, Loes

  2. Tanja april 8, 2017 bij 9:17 am #

    Succes met je nieuw bedrijf!

Geef een reactie

