Liebster Award! Yay!

25 aug

liebster-awardHi there!!

Even wat anders als een plofkop en ziekenhuisverhalen  (update a.s.a.p.)

Afgelopen week kreeg ik van één van mijn volgers (Nem) , het stokje van de Liebster award doorgeschoven. Yey! Zij heeft mij, en tien mede bloggers, genomineerd voor deze award. Het doel is andere blogs te ontdekken, en mijn lezers wat meer te weten laten komen over ‘mij’ als – in Tess. Zo geschiedde; ik nomineerde tien mede bloggers en beantwoorde, openhartig, de vragen die mij gesteld werden. Zoals de spelregels voorschrijven heb ik op mijn beurt weer 10 vragen opgesteld voor mijn; “nominees”.

De vragen die ik moest beantwoorden:

1.       Naar welk land zou je NIET op vakantie willen gaan en waarom?

Dat is een moeilijk vraag. Ik ben een reislustig persoon en sta open voor alle culturen, verre reizen, maar ook ons eigen kikkerlandje biedt genoeg vertier. Afgelopen voorjaar hebben wij met kids een heerlijke ‘exotische’ vakantie gehad op Vlieland. Vorig jaar hebben we juicy cocktails geslurpt op Ibiza.

But hey, als ik dan toch moet kiezen, kies ik een land waar een negatief reisadvies van toepassing is. Veiligheid voor alles. Egypte. Al staat een specifiek gedeelte in Egypte zeker op mijn travel-wish-list nl. El Gouna want daar schijn je geweldig te kunnen (leren) kiten. Als ik er dan toch ben dan zou ik gelijk een paar duikjes maken. Nu nog even niet dus. Safety first.

33670_105670772828413_239568_n

2. Als je een ‘figuur’ als held zou moeten benoemen, wie zou dat dan zijn?

Mijn man zou ik per direct benoemen tot held. Geef hem een superman-pakje en hij redt levens als de beste;-)

Man, mijn lief heeft wat zwangerschapshormonen en ziekenhuisperikelen moeten meemaken. Daarbij ben ik ook gewoon de makkelijkste niet. Nu is hij ook niet altijd even makkelijk (here we go ;)), maar hij is zo’n positief ingesteld en open mens daar gaat de zon weer van schijnen en kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen. Liefde!

3. Zou jij spullen doorverkopen die je gratis hebt gekregen, en waarom?

Eerste reactie?! Waarom niet? Het ligt er aan, van wie en waarom je iets gekregen hebt. Zijn het afdankertjes?  Zit er voor jou of de ander emotionele waarde aan?

Is het misschien een gevalletje ’tante Guus uit lutjebroek’, die nog iets op zolder had staan? Vintage is het nieuwe, nieuw. Daar willen mensen wel iets voor neertellen. Dus als ik het zelf niet meer gebruik, Ja, dan denk dat ik dat ik dat wel zou doen. Geld groeit  nog steeds niet aan bomen en voor niets gaat de zon op. Dus als de keuze is wegdoen of er iemand anders blij meemaken (en mijn portemonnee)? Win – Win.

4. Voor welk dier ben je echt heel bang?

Naaktslakken. Ik haat ze. Vind ze zo vies, slijmerig. Ik krijg echt de rillingen van ze. Onlangs werd mijn hortenesia aangevallen door een stelletje van die gluiperds, brrrr, dan blijf ik liever binnen.

5. Heb je weleens het gevoel gehad dat je in gevaar was, achtervolging o.i.d., en wat heb je toen gedaan?

Ja, ik heb een overval meegemaakt, een soort snel kraak. Ik woonde nog bij mijn ouders en om half drie s’nachts werden de ramen ingeslagen, of eigenlijk ingegooid met stoeptegels. Als in een film stonden daar mannen met bivakmutsen te schreeuwen. Ik belde 112. Het duurde overigens een eeuwigheid voor de politie er was. Deze ervaring was behoorlijk traumatisch te noemen. Misschien dat ik er in één van mijn blogs ooit nog wat dieper op in ga!

6. Hoe zou jou perfecte bruiloft eruit zien?

Leuke vraag! Mijn perfecte bruiloft zou er uit zien ‘just as it was’. Toevallig zijn wij morgen 5 jaar getrouwd. Vijf jaar geleden brachten wij met familie en vrienden door op het tropische Bonaire. Na een boottocht en een snorkel-trip. Gaven wij elkaar het ja-woord op een surfstrand genaamd Jibe-city. Familie en vrienden werden daarheen vervoerd door een oude schoolbus met salsa muziek uit de speakers. Op Jibe city hebben wij veel vrije uurtjes gespendeerd toen we daar nog woonden en nu gaven we elkaar daar het ja- woord. Met onze voetjes in het zand genoten we van elkaar en een heerlijk diner met onze lieve vrienden en familie. Het strand was voor ons alleen, er was kaarslicht en een marriage bandje. S’middags danste ik met  mijn vader op tropische klanken. Mijn vader die me bij zonsondergang en trots  als een pauw even eerder had  ‘weggegeven’ aan mijn Liefste, mijn man. Happy weddingday lief!! Op naar ons 50 jarig  jubileum!

74448_115756341819856_2796027_n

73677_115756391819851_1736786_n

7. Wat zou je doen met 1 miljoen?

Ik zou naar Bonaire gaan met man en kids en gaan bijkomen van alle hectiek en ziekenhuis perikelen. Daar zou ik mijn kindjes de rust en reinheid van het eiland willen meegeven. De cultuur en de mensen. Daarna zou ik nu Nova nog niet leerplichtig is een wereldreis gaan maken aangepast op kleine kinderen. Onderweg stoppen wij om met het gezin één maand in een weeshuis of opvanghuis voor kinderen te werken. Over mijn ervaringen blog ik dan en ook heb ik dan de rust om eindelijk een boek te schrijven. Op de mooiste plek, de plek waar wij ons het best bij voelen (wat ook gewoon europa, of Nederland zou kunnen zijn) zou ik dan een camping, kasteel, bed&breakfast of iets in die richting kopen om het mensen naar hun zin te maken. Kampvuurtjes te bouwen, lekker te koken en veel buiten te zijn. Sijbrand zou als buitensportinstructeur hike, kano en andere activiteiten doen. Uiteraard zou een deel naar de spaarrekeningen van de kinderen gaan, en een deel naar ouders en schoonouders voor alle hulp en steun. Als er over blijft voor een goed doel dan zou ik willen dat er meer aandacht en informatie is voor en over kinderen met autisme en daar graag financieel aan bijdragen. Ik ben een dromer, i know 😉

8. Van welk bekend persoon vind jij de kleding/haar/make-up stijl erg leuk?

Jee, die is moeilijk! Welk bekend persoon? Ik ga voor een man. Namelijk Nick Wooster. Het über stijl icoon van het moment. Je ziet hem overal opduiken. Niet dat ik er nou een beschuitje mee zou willen eten, IEUW!, maar dat hij momenteel een gewild model is en dé juiste look en feel heeft mag wel duidelijk zijn. Wow voor  Mr. Wooster!

nick-wooster-street-style-01

9. Zou je ooit een ‘fulltime’ blogger willen worden en je geld verdienen met advertenties?

Ja, ik zou niets liever willen (maar ik bespaar me de illusie hoor ;). Momenteel ontbreekt het me vooral om tijd als het om schrijven en bloggen gaat. Dat zou toch wel geweldig zijn, ja…. *Dagdroomt stiekem toch weer een stukje weg*

10. Als je samen met je huisdier vandaag de wereld kon redden, wat voor pakje zou je hem of haar dan aandoen?

Een mega mindy pakje, omdat mijn hond niet de knapste is en met zo’n pakje ze er echt be-la-che-lijk uit zou zien. Ik zou dan heel benieuwd zijn ook naar de reactie van de medemens. En dan gewoon nonchalant doorlopen. Hilarisch. Pies nu al bijna in mijn broek.

11. Heb je weleens iets gestolen?

Ja. Twee keer. Een keer als kind een pakje Hubba Bubba kauwgum. Van die roze die lekkere! Ik was met mijn moeder aan het boodschappen doen en liep er gewoon mee langs de kassa. Ik zag alle mensen met boodschappen langs de kassa lopen. Toen mijn moeder er buiten de supermarkt achter kwam moest ik van haar langs de supermarkt directeur om te vertellen wat ik gedaan had. Wist ik veel? Hij vond het zo keurig dat ik het kwam uitleggen en teruggeven dat hij zei: “Geniet er maar van, je mag het houden”.  De tweede keer was ook per ongeluk, toen was ik een jaar of 17 en ging ik iets bij de dierenwinkel halen. Ik had iets in mijn hand en twijfelde en was aan het dag-dromen. Zonder dat ik het doorhad liep ik er de winkel mee uit. In de volgende winkel dacht ik ineens; Wat heb ik nu weer in mijn hand. Enfin, ik ermee terug natuurlijk.

Zo dat was mijn bijdrage voor de Liebster award!! Hierbij mijn vragen:

  1. Wat is de meest indrukwekkende gebeurtenis die je ooit hebt meegemaakt?
  2. Wat is één van je meest favoriete quotes en of levenswijsheden?
  3. Als je een feestje zou geven, wat voor een dan ook, wat voor feestje zou het dan zijn, en ter gelegenheid waarvan?
  4.  Als je ervoor kon kiezen om voor altijd één bepaalde leeftijd te hebben, welke zou dat dan zijn?
  5. Wanneer was je voor het laatste nerveus en waarvoor.
  6. Als je elk beroep zou mogen kiezen en het vandaag kon realiseren welk beroep zou dat zijn en waarom?
  7. Waarom heb je voor het laatst ruzie gehad en met wie.
  8. Waar maak ik jou s ‘nachts voor wakker
  9.  Wat is jouw favouriete blog en waarom?
  10.  Als je één ding moet noemen waar je, je het meest aan kunt irriteren, want is dat en waarom?
  11.  Wat is jouw ultieme tip aan ons als mede bloggers do’s / don’ts

Wie:

Jess

mizflurry

Cindy

Gabstar

Lindsay

letsloose

wendy

Pastelavenue

rachelmarech

dinastie

lissanneleeft

 

Succes ermee, en ik hoop op jullie blog snel iets soort gelijks te zien!!

XXX

Tess

Ps: Hebben jullie de wereld van Tess al op facebook ontdekt?? Nee? Check it out.

 

9 Reacties to “Liebster Award! Yay!”

  1. rachealamarech augustus 25, 2013 bij 7:10 pm #

    Heel leuk om te lezen!

  2. Fleur augustus 25, 2013 bij 9:52 pm #

    Leuk dat je me genomineerd hebt! Ik ga er mee aan de slag 🙂 Ook interessant om jouw antwoorden te lezen. Ik wil je graag volgen op Facebook, maar de link doet het bij mij niet?

  3. Jess augustus 26, 2013 bij 8:06 pm #

    Leuk! Ik heb hem al eens gedaan maar ik ga er mee aan de slag 🙂

  4. Dina augustus 28, 2013 bij 6:21 am #

    Leuk om je antwoorden te lezen en wat lief dat je me genomineerd hebt! Heb de tag al vaker doorgekregen, dus zal deze niet op mijn blog plaatsen.

    Vraag 5 van je vragenlijstje wil ik hier wel even beantwoorden:
    Gisteren was ik voor het laatst nerveus (sinds een paar weken al), het was zelfs zo erg dat ik een paniekaanval kreeg. Waarvoor? Voor een tandartsafspraak, die achteraf behoorlijk mee viel!

  5. Wendy september 13, 2013 bij 9:52 am #

    Late reactie, maar bedankt voor de nominatie. Ook ik heb de Liebster award al meerdere keren gehad en doorgegeven. Ik ga je vragen beantwoorden (volgende week komt het online), maar zal hem dit keer niet meer doorgeven. 🙂 Sorry! 😀 Maar natuurlijk wel heel erg bedankt!

    • dewereldvantess september 14, 2013 bij 8:21 pm #

      Hi Wendy, haha prima. Ik zou m een tweede keer ook niet doorgeven hoor! Leuk dat ik jouw blog heb leren kennen door deze award 🙂 . Ik hou je post in de gaten …

Plaats een reactie